Tidlig på 70-tallet, midt i en progressiv endring som skjedde i Italia, representerte industrien et av vendepunktene i landet. Allessandro Marcolini, selskapets eier, så det positive engasjementet i industrien og bestemte seg for å utvikle og lage et produkt som sto for kvalitet og teknologi på samme tid. Alt dette kom fra en arbeidsplass med sko, opprettet i 1975. Den kombinasjonen ble en suksess for firmaet. CRISPI Sport, startet i 1975 som en arbeidsplass for fjellsko har sett markedet vokse, og er blitt fremtredende innen denne nisjen, og blitt en av de mest verdifulle selskapene i Italia og utlandet.
CRISPI sport grunder seg i binomial kvalitet og teknologi og er en av de mest kvalifiserte innen utendørsfeltet. Med denne filosofien lager selskapet myke støvler av førstevalgsskinn med støtdempende området i sålene. 1975 er CRISPI Legend bursdag og er helt siden det kjent for sin toppkvalitet. I dag, 40 år senere er CRISPI fortsatt lojal mot denne filosofien og produserer sko av høy kvalitet, i et konkurransedyktig marked
CRISPI er et sjeldent eksempel på en perfekt balanse mellom teknologi og tradisjon. I over 40 år gjorde denne vellykkede wbinomien selskapet til å bli verdensledende innom alle sine produksjonsnisjer uten noen store slagord eller løfter. De hadde en lidenskap for sko av høy kvalitet og mot til å sette resultatene de fikk for å oppnå konstant forbedring - modell etter modell.
8 Produkter